Saturday, May 21, 2011

The Reds tidak Perlukan Pembelian Baru

Tidak perlu perubahan.

Jurulatih Liverpool, Steve Clarke percaya cadangan skuad mereka memerlukan perubahan besar musim panas ini sangat tidak relevan.

Beberapa laporan telah mendakwa pemain yang akan dikeluarkan musim panas ini akan mencecah angka berganda, dengan jumlah sama dibawa masuk, namun Clarke tidak menganggap kelab itu memerlukan perubahan sebanyak itu.

Clarke telah menjadi watak penting mengubah nasib dan persembahan pasukan sejak tiba Januari lalu bersama pengurus, Kenny Dalglish.

Pengaruhnya di padang latihan tidak dipandang rendah dan peningkatan di atas padang telah membuktikan keadaan tidak seburuk seperti ketika tempoh enam bulan mengecewakan kendalian Roy Hodgson.

"Kami ada skuad yang bagus di sini, ada ramai pemain baik yang dah buktikan keupayaan mereka kepada kami," kata warga Scot itu.

"Jika kami boleh jumpa dua atau tiga pemain yang boleh tambah kekuatan skuad maka itulah yang patut kami lakukan. Jika kami tak boleh jumpa pemain yang betul untuk tingkatkan kami di saat yang sesuai, maka saya rasa kami ada sumber cukup untuk bawa kami ke hadapan.

"Kami juga ada pemain muda meningkat naik – itu jadi tonik tambahan untuk semua orang di kelab musim ini."

Pemilik, Fenway Sports Group dilihat bersedia menyokong pengurus mereka dalam pasaran perpindahan, dengan memberinya kontrak tiga tahun minggu lalu.
Share