Saturday, May 14, 2011

Dalglish Sah Bos the Reds

Dalglish tandatangan kontrak tiga tahun.
Liverpool telah mengesahkan perlantikan Kenny Dalglish sebagai pengurus tetap baru mereka untuk perjanjian selama tiga tahun.

Dalglish telah mengendalikan kelab itu secara sementara sejak menggantikan Roy Hodgson pada Januari dan perubahan keputusan yang terlalu bagus menyebabkan perlantikan warga Scot berusia 60 tahun itu sebagai pengurus tetap tidak pernah disangkal lagi.

Perbincangan telah berjalan sejak beberapa minggu namun butir-butir akhir kini telah pun dipersetujui.

Jurulatih, Steve Clarke, yang turut tiba Januari lalu, juga menandatangani kontrak tiga tahun.

Tiada janji-janji kosong atau kejayaan dibuat, hanya janji untuk terus berusaha meningkatkan kelab seperti mana yang telah dilakukannya sejak menggantikan Roy Hodgson empat bulan lalu.

"Kami gembira ianya berjalan lancar. Steve seorang yang penting seperti saya kepada kelab – kami tiba sebagai pasangan dan dia telah memberi sumbangan hebat," Dalglish.

"Untuk ianya berjalan begitu lancar memang sesuatu yang sangat menggembirakan buat kami.

"Mungkin ada beberapa orang yang berkata tiga atau empat minggu lalu mengapa (tandatangan kontrak) tidak berlaku namun kami masih teruskan dengan tugas kami.

"Tidak pernah ada apa-apa masalah dengan perbincangan atau kesesuaian masa. Tidak ada sebab untuk sesiapa campur tangan dan buat keputusan terburu-buru."
Share